Nacházíte se zde: Úvod > Připravujeme svatbu > Obřadní síně > Články > Postup svatebních příprav na matrice

Plánujeme svatbu

 

Svatební expo...

Vyber si své místo na svatbu...

Postup svatebních příprav na matrice

Ať svojí svatbu budete mít kdekoliv, je potřeba vždy projít přes příslušný matriční úřad. Kde začít a co vše je potřeba vyřídit si přečtete v tomto článku.

 

Pro civilní i církevní obřad platí, že veškeré plánování by mělo začít na místně příslušné matrice.

 

První krok:

Výběr příslušné matriky

Nevíte, k jaké matrice místně příslušíte a kde tedy oficiálně zažádat o vyřízení sňatku a všech ostatních právních náležitostí s ním souvisejících? Podívejte se zde: seznam matrik po celé ČR

 

Druhý krok:

Oddací dny a hodiny

Na matrice se nezapomeňte zeptat či podívat (většina matrik má v dnešní době již pěkně zpracované internetové stránky, kde se dozvíte základní informace) kdy mají úřední dobu a hlavně oddací dny a hodiny. Každá matrika si je určuje sama a stejně tak i dny, kdy oddává mimo obřadní místnost - například v parku, zahradě, zámku a pod. Těchto dnů není mnoho, proto si je nezapomeňte zjistit dostatečně dopředu.

Nehodí-li se vám dny, které má matrika stanovené na oddávání, můžete zvolit méně oficiální cestu - domluvit se s představiteli některé z oficiálních církví, zda by nebyli ochotní přijít ve vámi zvolený den a na vámi vybrané místo. Ne vždy je obřad vyloženě církevní, záleží na konkrétní domluvě. Vše ale i přes to musí projít přes příslušnou matriku.

 

Třetí krok:

Návštěva matriky

Na matrice je potřeba vyřídit veškeré dokumenty a žádosti, aby váš sňatek byl platný. Co vše potřebujete vyplnit vám sdělí paní matrikářky osobně, nebo po telefonu. Soupis potřebných formulářů a dokumentů je ke shlédnutí zde. Zároveň můžete provést rezervaci termínu a hodiny na obřad.

 

Čtvrtý krok:

Svatební den

Ohledně dokumentů potřebujete ve svatební den již jen občanské průkazy (nevěsta, ženich i svědkové), popřípadě pasy.

 

Pátý krok:

Po svatbě

Po svatbě Váš čeká jen nahlášení změněny osobních údajů (nové příjmení,...) a vyzvednutí oddacího listu. Ten vystavuje opět příslušná matrika, většinou do 30 dnů od konání svatby.

 


Průměr: 5 | hlasů: 1
Zobrazeno 38877×

Diskuse

  • <<
  • 1
  • >>
  • Nalezeno 1 příspěvků. Stránka 1 z 1.

Odpovědět

Eliska744

31.10.2016, 17:15

Super

Skvělé a přehledné. Když jsme zařizovali svatbu, tak jsme v tom měli také pěkný maglajs. Všechno ale nakonec dopadlo dobře a svatba proběhla bez chybičky. A navíc z ní máme krásné fotky! Děkujeme https://az-fotosluzby.eu/foceni-svateb za skvělé vzpomínky na náš velký den.

Odpovědět

  • <<
  • 1
  • >>
  • Nalezeno 1 příspěvků. Stránka 1 z 1.