Nacházíte se zde: Úvod > Připravujeme svatbu > Svatby na klíč > Diskuse > ZEPTEJTE SE NAŠICH KOORDINÁTOREK

Plánujeme svatbu

 

Svatební expo...

Vyber si své místo na svatbu...

Diskuse : ZEPTEJTE SE NAŠICH KOORDINÁTOREK

  • <<
  • 1
  • 2
  • 3
  • >>
  • Nalezeno 23 příspěvků. Stránka 1 z 3.

Odpovědět

Svatby.cz

17.4.2009, 15:17

ZEPTEJTE SE NAŠICH KOORDINÁTOREK
Potřebujete-li poradit s čímkoliv ohledně Vaší svatby, zeptejte se zde přímo našich koordinátorek. Rády se s Vámi podělí o své zkušenosti, které již desetiletým působením v oboru a více než 700 zorganizovanými svatbami získaly.

Neznámý uživatel

19.8.2009, 17:06

obřad doma
Dobrý den. S přítelem jsme si koupili pozemek a rádi bychom se na tomto pozemku vzali. Můžete mi prosím napsat, zda je to možné a jak máme případně postupovat?

Svatby.cz

26.8.2009, 10:41

ODPOVĚĎ

Dobrý den milá slečno, děkujeme za Váš dotaz.
 
Teoreticky je možné, že by jste se vzali na vašem pozemku, ale musí s tímto souhlasit místně příslušná matrika a musí to být i reprezentativní pozemek (což zhodnotí právě matrika).
A většinou by to i mělo být veřejné místo ( I když vím, že někdy takto obřady již byly)
 
Pokud ovšem místně příslušná matrika dělá obřady například pouze na jednom daném místě a nechodí na jiná místa, tak vám mohou říct, že to prostě nejde a vy s tím nic nenaděláte. Nebo mohou říct že to na soukromém pozemku nejde a také s tím nic nenaděláte, je to prostě na uvážení a rozhodnutí místně příslušné matriky.
 
Snad jsem vám alespoň trochu pomohla a pokud se Vám to nepodaří, zkuste si najít například nějakou pěknou louku v místě, kde je matrika ochotna Vám tam obřad udělat, aby to bylo alespoň trochu podle vašich představ...
 
S pozdravem
 
Marta Šubrtová
svatební koordinátor

Darja

8.11.2009, 19:01

Svatební hostina pro cca 50 osob + dotaz - zajišťování cest hostům

Dobrý den!

Ráda bych se s Vámi poradila ohledně dvou otázek se kterými si při přípravách naší svatby nevíme rady...

Ta první je, jestli byste mi mohli doporučit nějakou (jenom prosím ne extrémně drahou) restauraci, kde by bylo možné uspořádat hostinu pro cca 50 svatebčanů. Tento počet se nám nezdál až tak vysoký, ale máme teď velký problém nějakou takovou restauraci sehnat, protože všude nám řeknou, že nám svatební tabuli můžou připravit pouze pro cca 30 lidí, výrazněji víc že se jich tam v žádném případě nevejde, ev. jedině u stolů, které budou rozestavěny od sebe, ne-li skupinky svatebčanů v oddělených místnostech... No, ne že bych byla až tak konzervativní :-), ale přece jen mám pocit, že svatební hostina má být u jedné velké svatební tabule, ať už u stolu do tvaru "T", "U"... prostě jakkoli ale u jednoho stolu.

Prosím Vás o pomoc, budu za každý tip moc vděčná!

A pak mám ještě jednu otázku. Moje kamarádka tvrdí, že ženich a nevěsta jsou podle zvyklosti povinni svatebčanům zajistit odvoz z hostiny domů. Chceme samozřejmě zajistit našim hostům pohodlí a to aby pro ně naše pozvání neznamenalo než radost spíš komplikaci, ale tohle se nám přece jen zdá velmi náročné jak organizačně tak finančně a z hlediska toho, že budeme mít svatbu i hostinu v Praze, kde je zajištěna slušná doprava, včetně noční, se nám to zdá i celkem zbytečné. Kdyby byla svatba někde za Prahou a nepřespávalo se tam, byla by situace samozřejmě jiná. Hromadné rozvážení (např. minibusem) by pak navíc znamenalo, že by museli jet všichni z hostiny ve stejnou dobu, což by se z jejich vlastní vůle rozhodně nestalo, někdo chce jít dřív, někdo naopak později... 

Navíc jsem o tomto zvyku (požadavku na novomanžele) od nikoho jiného neslyšela, nikde v žádných informacích  a radách na svatby o tom nečetla...

Poraďte mi tedy, prosím...

Moc a moc děkuji za sebe i svého přítele.

Darja

Svatby.cz

13.11.2009, 15:13

RE: odjezd ze svatby a místo na hostinu

Dobrý den Darjo,

 

co se týká místa pro hostinu, je pravda, že některá nemohou z prostorových důvodů nabídnout při takovém počtu hostů jednu tabuli. Ale v dnešní době je obvyklé, že hosté sedí u více stolů a určitě se to nebere nijak špatně. Jestli ale chcete mít tradiční jednu velkou tabuli, můžete se podívat na místa jako je Ladronka, Archibald, Petřínské terasy nebo Vojanův dvůr.

 

Zvyk zajištění odjezdu hostů ze svatební hostiny/párty se dodržuje hlavně, jak jste sama psala, je-li recepce na odlehlejším místě. Budete-li mít hostinu v Praze, myslím, že není problém, aby se hosté dopravovali domů sami. Přišli přeci kvůli Vám, tedy by jim nemuselo vadit zaplatit si taxi nebo využít noční dopravu. V každém případě je tato varianta pro všechny příjemnější z toho důvodu, že mohou odejít, kdy budou potřebovat a nemusí se vázat na hromadně organizovaný odjezd. Myslím tedy, že se této varianty nemusíte bát.

 

Přejeme hodně sil při dalším plánování,

 

koordinátorský tým Svatby.cz

 

 

Kamila S.

3.12.2009, 13:26

svatba v Paříži
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné uzavřít sňatek v Paříži (Franicii) pokud ani jeden v Paříži, resp. ve Francii nežijeme.

Děkuji a přeji hezký zbytek dne,

Kamila Sochnová


Svatby.cz

8.12.2009, 16:31

RE: svatba v Paříži
Dobrý den,

děkujeme za Váš dotaz. Abychom se přiznali, tak svatbu v Paříži jsme zatím neorganizovali.

 

V České republice cizinci sňatky uzavírat mohou, i když zde ani jeden ze snoubenců nežije, ale každá země má své vlastní zákony. Zkuste kontaktovat francouzskou ambasádu zde v Čechách, nebo se můžete podívat na její webové stránky, kde byste mohla najít přesné informace. http://www.france.cz/

Kdyby se Vám nepodařilo požadované informace najít, neváhejte se na nás opět obrátit.

 

S pozdravem,

tým Svatby.cz

zooh

11.1.2010, 15:48

Svatební obřad - nástup
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na dvě věci:

1) Při obřadu - svatební pochod k oltáři - v jakém pořadí kdo vychází? Vím jenom, že poslední jde nevěsta s otecem (nebo jiným doprovodem).

2) Můžete mi popsat (nebo mi říci, kde najdu) nějaký podrobný harmonogram svatby? Tím myslím jak by mělo jít za sebou určité úkony: 1. obřad, 2. fotografování, 3. odjezd na hostinu,..... prostě by mne zajímalo hlavně kdy se fotografuje, kdy se předávají dary (dary se rozbalují přímo na hostině nebo až doma?), kdy se pronášejí přípitky, kdy se krájí dort.

 

Ještě bych se chtěla zeptat, všimla jsem si na těchto stránkách věci o které jsem ještě neslyšela a to je představování. Že matka nevěsty představuje navzájem příbuzné. Zajímalo by mne kdy se tato věc odehrává a jak - jestli obchází s jednotlivými lidmi všechny příbuzné z druhé strany nebo jak?

Děkuji předem za odpověď

Zora

Vendy29

18.1.2010, 15:25

Svatba na hrade/zamku pobliz brna

Dobry den, chteli bychom mit svatbu na zamku, popripade zamku nekde pobliz Brna. Vzhledem k tomu, ze pritel pochazi z Anglie, budeme pro minimalne pulku hostu muset zajistit i ubytovani. Moc bych ocenila nejake napady na mista, kde by byl pekny hrad ci zamek s moznosti svatby a zaroven i blizko hotel, kde by nam zajistili hostinu i ubytovani.

Vim, ze na nekterych zamcich nabizi i ubytovani a hostinu, ale predpokladam, ze toto reseni je velmi financne narocne?

Dale jsem se chtela zeptat, jak se resi ubytovani hostu - plati si ho joste sami, nebo ho hradi novomanzele?

Moc dekuji za odpoved

Svatby.cz

20.1.2010, 17:42

RE: svatební obřad-nástup

Dobrý den Zoro,

Děkujeme za Vaše dotazy.

Dovolím si Vás odkázat na článek, který naleznete na našich stránkách v sekci Zvyky a tradice: Svatební průvod
Zde najdete tradiční řazení při příchodu do obřadní síně i pro odchod.

K Vašemu druhému dotazu - každá svatba je unikátní, takže rozhodně neexistuje jeden univerzální návod. Snoubenci si svůj svatební den zařizují dle svých přání, takže na každé svatbě může být zcela jiné pořadí všech "akcí". Pro inspiraci se můžete podívat opět do našeho archivu článků, kde pro inspiraci uvádíme jeden "ukázkový rozvrh svatebního dne".

 

Zvyky a tradice: Harmonogram svatebního dne

 

Kdybyste měla ještě jakékoliv další dotazy, rádi Vám na ně odpovíme.

 

S pozdravem

Vendula Trávníčková

Svatby.cz

 

 

 

 

Odpovědět

  • <<
  • 1
  • 2
  • 3
  • >>
  • Nalezeno 23 příspěvků. Stránka 1 z 3.